A felsős és gimis osztályok a múlt héten egy-egy dupla órás, Blue-botos foglalkozásra lettek invitálva a Robotika terembe.
Mindenki kapott egy foglalkozást (tanár, ÁPISZ-os, szakács, kereskedő, könyvesboltos, gyógyszerész, zöldséges vagy virágos), ami meghatározta a kiindulási helyüket a térképen.

A játék első szakasza abból állt, hogy a Blue-bottal úgy kellett a kiindulási helyről eljutni a polgármesteri hivatalba (jobb felső sarok), hogy minden megtett programelem (fordulás vagy előrehaladás) benzindíjat vont maga után. Ehhez tervező lapokat kaptak, majd a tableteken tudták megadni a robotjuknak a kívánt útvonalat. Ebben a feladatrészben a diákok a rendelkezésre álló 20 pénzükből gazdálkodhattak.

A második körben bekapcsoltuk a tableteken a 45 fokos módot, ami azt jeleni, hogy a megismert felületen már nem csak a valódi gombok segítségével: előre-hátra, oldalra-vissza tudnak közlekedni a robotok, hanem két virtuális gomb is létrejött 45-45 fokban.

A település infrastruktúra fejlesztési programot hirdetett: a lakók privát útvonalakat építhettek, akár ferdén is. Minden új útvonal 3 pénzbe került, ezért úgy volt érdemes elhelyezni azokat, hogy legalább 3 mozdulatot megspóroljanak vele. Ebben a feladatban megmutatkozhatott a gyerekek vállalkozó szelleme is. Például, hogy mennyi pénzt kérnek az útjuk használatáért. Volt, aki túl magas árat kért és a másik csapat inkább elkerülte az útját, megint más befektetésként előre látóan több utat is megvett “mások elől” és remek bizniszt csinált az útvámmal.

Ez vezetett át a játék 3. fordulójához. Itt 100 pénz EUs támogatást kellett közérdekű infrastruktúra fejlesztésre elkölteni. Ha ez nem sikerült, akkor vissza kellett fizetni a pénzt. Kaptak egy-egy leírást arról, hogy milyen tulajdonságai vannak a karakterüknek, milyen a hobbija, az érdeklődése, és milyen vágyai vannak. Ennek segítségével kellett meghatározniuk, hogy a támogatást milyen fejlesztésre költse el a város (részvételi költségvetés).

A csoportok különböző dolgokat terveztek építeni, és minden osztály városa más irányba fejlődött. Voltak, akik a szemétprobléma hatékony megoldását végezték el szemétszigetek, szemétégető és komposztáló építésével. Mások járdát is építettek, és volt olyan csapat, aki uszodába fektetett, még úgy is, hogy a privát pénzükből fizettek önrészt. Máshol az uszoda nem kapott támogatást, de a maradék pénzből az iskola igen. Persze olyan csoport is volt, ahol eleinte nem sikerült mindenben egyességre jutni, de később megszületett a kompromisszum, és a komposztálójukat már gyorsan és eredményesen elhelyezték a településen.

A hét igazán jól sikerült, és köszönjük a tanárok együttműködését!