2018. április 23-27. között mi is bekapcsolódtunk a fenntarthatósági témahétbe. Iskolánk alsó és felső tagozatán, valamint a középiskola 9.NY és 10.A osztályában különböző témákat érintettek tanulóink:
– 4.a osztály az évszakok feldolgozását kínáló tanóra csoportmunkára épülő miniprojektjét választotta, a gyerekek az eddigi tapasztalataik és egy gyönyörű film alapján állították össze a négy évszak jellemzőit a következő témákban: időjárás, állatok viselkedése, növények állapota, mit csinálnak az emberek és egyéb jellegzetességek. A beszélgetések során kiemeltük azokat a lehetőségeket, amelyekkel mi is minden nap tehetünk valamit azért, hogy az örök körforgás harmóniája a következő generációk számára is fennmaradjon. Az elkészült plakát most már az osztályterem falát díszíti a gyerekek nagy büszkeségére.
– a 2.3. osztályok a tudatos vásárlással, a tudatos energia felhasználássál, a víz fontosságával, a szelektív hulladékgyűjtés fontosságával foglalkoztak. Plakátjaik megtekinthetőek a technika terem előtti falon.
– felső tagozaton kiszámoltuk az egyes termékek csomagolásából adódó hulladékok mennyiségét, megismerkedtünk élelmiszereket előállító emberekkel, megismertük a Fenntartható Fejlődés 17 Globális Célját, kiszámítottuk saját ökolábnyomunkat.
– a középiskolások a biológia órán az élelmiszer-hulladék keletkezéséről tanultak után az iskolai menza élelmiszer-hulladék mennyiségét mérik fel, az eredményeket izgatottan várjuk.