Háromnapos képzésen (A robotika és kódolás alapozása kisgyermekkorban padlórobotokkal) vehettünk részt a Stiefel és az ELTE-TÓK közreműködésében az őszi szünet előtt, hogy betekintést nyerjünk a kódolás, algoritmusok és programozás világába. Az erősen gyakorlatorientált tudásmegosztás révén teljesen kezdő szinttől élmény volt a feladatokkal való megismerkedés, emellett a haladó szinten lévő kollégák is találtak kihívást és ötleteket, amikkel színesíthetik óráikat.
Első nap megismerkedtünk a kódolás múltjával, érdekes feladatokban tettük próbára tudásunkat, kreativitásunkat és még érdekesebb háttérinformációkkal gazdagodtunk az egyes eszközök használatának kialakulásáról. Zárásként a Makey Makey nevű szerkezettel varázsoltunk elő hangokat gyümölcsökből, gyurmából és grafitábrákból és magunkból a legkülönbözöbb variációkban.
Másnap az algoritmikus gondolkodás fejlesztése került a középpontba. Különböző pályákon vezettük végig a Bee és Blue botokat, emellett társasjátékokkal, applikációkkal is megismerkedtünk, amivel már egészen óvodás kortól fejleszthető a gyerekek algoritmikus gondolkodása. Olyan módszertani segítséget kaptunk, aminek köszönhetően a saját magunk által tervezett Bee bot pályához tudtunk egyre nehezülő feladatokat alkotni.
Harmadik nap sikerült programozási ismereteket szereznünk, amivel különböző figurák mozgását tudtuk animálni Scratch nyelven. Mikrobitet is programoztunk és a nap zárásaként az InObot padlórobotot bírtuk mozgásra telefonos és tabletes applikációval.

A képzés a fenntartó VEKOP-7.3.3-17-2017-00009 Digitális módszertani fejlesztés a Közép-Pesti Tankerületi Központ intézményeiben című pályázata keretében és finanszírozásával valósult meg, 10 munkatársunk részvételével.

(A beszámolót Fazekas Janka készítette)