2019. október 24.-26. között zajlott le “A kreatív tanulás fejlesztése a tehetséggondozásban” – 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzés, melynek keretében 25 fő, mozgáskorlátozott tanulók nevelésével, oktatásával foglalkozó pedagógus sajátíthatta el az információtermeléssel – tantárgyak közötti összefüggések meglátásával, a rendelkezésre álló információkból következtetések levonásával, megértéssel, lényegkiemeléssel – járó, időgazdálkodását tekintve hatékony tanulás módszertanát.

A képzést a Magyar Nemzeti Bank pályázatán nyert támogatásából a Zsótér Pál Alapítvány finanszírozta.

Egy résztvevő beszámolója következik:

„Mi, tanárok, gyakran beszélünk a kreativitás fontosságáról, és arról, hogy milyen jó lenne, ha többet fejlesztenénk ezt a képességet.

Miért is van erre szükség, mi is az a kreativitás? Olyan gondolkodásmód, melynek során egy előttünk álló feladatot, problémát nem egy megtanult séma alapján, hanem korábbi ismereteinket, élményeinket felhasználva új válaszokat keresve oldunk meg.

Az iskolai feladatok egy része ma is jelentős lexikális tudást igényel, de ma már egyre több olyan feladattal szembesül a diák, ahol kreativitásra van szükség. Éppen ezért örültünk, amikor kiderült, hogy egy ilyen képzésen vehetünk részt.

Arthur Koestler szerint „A kreativitás olyan tanulási folyamat, amelyben a tanár és a diák ugyanaz a személy.” Három napig egyidőben voltunk diákok és tanárok.

A képzés első részében a tanulásdiagnosztika és a tanulásfejlesztés elméleti alapjaiba merültünk bele, a második részében viszont gyakorlati vizekre eveztünk. Rendkívül érdekes, tanulságos ugyanakkor szórakoztató módszerekkel próbálhattuk ki kreatív tanulási technikákat. Olyan fogalmakkal lettünk gazdagabbak, mint „holista tanulás”, „mnemotechnika”. Új módszerekkel gyarapodott tárházunk, mellyel sikeresen csökkenthető tanítványaink vizsgaszorongása, felelések során eredményesebben szerepelhetnek. A mi tanítványaink sajátos oktatási-nevelési igényeinek megfelelően kell ezeket alkalmazni, adaptálni, ami újabb pedagógiai kihívás, de állunk elébe!”

És egy másik vélemény a képzésről:

„Változatos,  gyakorlatias,  mindenki számára érthető,  életszerű képzés volt, a csoportos feladatok pedig a csapatépítést is szolgálták.”

Köszönjük a Magyar Nemzeti Bank támogatását!